- بتواند تیم فروشی قوی تشکیل دهد؛ به عبارتی توانایی استخدام فروشندگان حرفه ای را داشته باشد؛ فروشندگانی که نیازهای تیم فروش را برآورده کنند و دلسوز کار باشند
- شخصیتی حرفه ای داشته باشد و به اعضای سازمان فروش احترام بگذارد و خواسته هایش را دقیق و شفاف بیان کند
- هم خودش اهل یادگیری و افزودن دانش باشد و هم زمینه را برای فروشندگان خود فراهم کند. برای اینکار می تواند در دوره های مدیریتی مانند دوره مدیریت فروش و بازاریابی شرکت کرده و از تجربه اساتید این حوزه استفاده کند
- استراتژی و راهبرد مشخصی برای افزایش میزان فروش سازمان داشته باشد؛ به عبارتی با مدیریت استراتژیک فروش هم آشنایی داشته باشد
- توانایی همسو کردن تمام اعضای سازمان فروش باهم را داشته باشد؛ زیرا باعث می شود تلورانس اشتباه در مسیر فروش کاهش پیدا کند
- مدیر فروش درواقع فروشنده نیست؛ اما باید منتور خوبی برای فروشندگان سازمان باشد و تجربیات دوران فروشندگی اش را به اعضای تیم منتقل کند
- ۰۱/۰۷/۰۴