درآمد اصلی سازمان ها و کسب و کارهای موفق از راه فروش محصولات و کالاها و خدماتشان به دست می آید. پس بسیار مهم است که مدیر فروش سازمان در انتخاب فروشندگان و نمایندگان فروش دقت کافی داشته باشند.
اما این فروشندگان موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم
- یک فروشنده حرفه ای به ظاهر و آراستگی و پیراستگی خودش اهمیت ویژه ای می دهد. درست است که قدرت متقاعدسازی برای فروشنده بسیار اهمیت دارد؛ اما اولین چیزی که مشتری با آن رو به رو می شود، ظاهر فروشنده است.
- از تجربیات دیگران استفاده می کند. تجربه دیگران گنج ارزشمندی است که بسیاری از افراد از آن غافلند. یک فروشنده حرفه ای در هر فرصتی سعی می کند از دانش دیگران استفاده کند؛ خواه در گفتگوهای روزمره و خواه با شرکت در دوره فروش و بازاریابی.
- از بازار شناخت کافی دارند. درست است که شناخت بازار جزو وظایف اصلی مدیر بازاریابی تیم است؛ اما یک فروشنده خوب می داند که باید برای موفقیت در حرفه خود با دانش بازاریابی هم آشنایی داشته باشد.
- مشتری را در خرید راهبری می کنند. یک فروشنده خوب باید بتواند با سوالات راهبرانه مشتری را با خود گام به گام پیش ببرد و درنهایت بهترین پیشنهاد را به او بدهد؛ پیشنهادی که مبنای آن اصالت و تصمیم درست است و در این مسیر فروشنده نقش پررنگ و موثری ایفاد کرده است.