دانش های مدیریتی من

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدیریت راهبردی یک پروسه طولانی مدت است که معمولا به وسیله نیروهای متخصص و بیرونی برای یک سازمان انجام می شود. در این فرایند استراتژیست ها براساس شرایط محیط داخلی و خارجی سازمان و اهدافی که برای خودش ترسیم کرده، تصمیماتی می گیرند که آینده سازمان را تحت الشعاع قرار  می دهد. در مدیریت راهبردی هدف استفاده بهینه از منابع سازمان است در محیطی که دائما در حال تغییر است. سازمان ها از طریق مدیریت استراتژیک می توانند راهبردهای تعریف شده توسط برنامه ریزان استراتژیک را اجرا کرده و تاثیر آن را تحلیل و بررسی کنند

بهترین روش یادگیری مدیریت استراتژیک چیست؟

از انجایی که مبحث استراتژی و مدیریت استراتژیک یک مبحث تخصصی مدیریتی است، بهتر است برای یادگیری ان در دوره های آموزشی مانند دوره مدیریت استراتژیک شرکت کنند. شرکت در این دوره ها مزایای زیادی دارد؛ ازجمله: به شما تفکر استراتژیک می آموزد، به استراتژی های سازمان شما جهت درست می دهد و به پیروزی شما در محیط رقابتی بازار کمک می کند.

  • سما مهدوی
  • ۰
  • ۰
  • با دیدن صورت های مالی پیچیده دچار سردرگمی نمی شوند و می توانند به تحلیل آن بپردازند
  • فعالیت های واحد مالی و حسابداری سازمان را بهتر رصد و بررسی می کنند
  • به راحتی ترازنامه و صورت حساب سود و زیان شرکت را متوجه می شوند
  • با مفاهیم مالی مثل سود خالص و سود ناخالص و... آشنا می شوند و در محسابه سودآوری سازمان کمتر خطا کرده و میزان واقعی را محاسبه می کنند
  • هزینه های مازاد و غیر ضروری سازمان را شناسایی کرده و جلوی نشت درامدی را می گیرند
  • چطور می توانم با مفاهیم مالی آشنا شوم؟

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد؛ اما اموزش دیدن و شرکت در دوره مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی سریع ترین و مطمئن ترین روش است؛ زیرا از تجربه اساتید این فن استفاده خواهید کرد

 

  • سما مهدوی
  • ۰
  • ۰

مذاکره مهارتی است که یادگیری ان برای همه منافع زیادی در بر دارد. وقتی پای سود و زیان در کسب و کار مطرح می شود، طبیعتا یادگیری این مهارت برای یک مدیر اهمیت زیادی پیدا می کند. زمان زیادی از مدیران کسب و کار صرف مذاکره با همکاران، کارمندان، مشتریان، رقبا و... می شود و اینجاست که ناآشنایی با مذاکره حرفه ای ضررها و خسارات زیادی به یک کسب و کار وارد می کند. مدیری که برای آموزش خود وقت می گذارد و در کنار مطالعه کتاب و منابع معتبر این حوزه در دوره اصول و فنون مذاکره هم شرکت می کند، طبیعتا گوی موفقیت را از دیگران می رباید و سودآوری بیشتری را نصیب کسب و کارش می کند. شرکت در دوره های آموزشی به یک مدیر کسب و کار کمک می کند تا سازمان خودش را بهتر مدیریت کرده و به اهداف مدنظرش دست پیدا کند.

  • سما مهدوی
  • ۰
  • ۰
  1. بتواند تیم فروشی قوی تشکیل دهد؛ به عبارتی توانایی استخدام فروشندگان حرفه ای را داشته باشد؛ فروشندگانی که نیازهای تیم فروش را برآورده کنند و دلسوز کار باشند
  2. شخصیتی حرفه ای داشته باشد و به اعضای سازمان فروش احترام بگذارد و خواسته هایش را دقیق و شفاف بیان کند
  3. هم خودش اهل یادگیری و افزودن دانش باشد و هم زمینه را برای فروشندگان خود فراهم کند. برای اینکار می تواند در دوره های مدیریتی مانند دوره مدیریت فروش و بازاریابی شرکت کرده و از تجربه اساتید این حوزه استفاده کند
  4. استراتژی و راهبرد مشخصی برای افزایش میزان فروش سازمان داشته باشد؛ به عبارتی با مدیریت استراتژیک فروش هم آشنایی داشته باشد
  5. توانایی همسو کردن تمام اعضای سازمان فروش باهم را داشته باشد؛ زیرا باعث می شود تلورانس اشتباه در مسیر فروش کاهش پیدا کند
  6. مدیر فروش درواقع فروشنده نیست؛ اما باید منتور خوبی برای فروشندگان سازمان باشد و تجربیات دوران فروشندگی اش را به اعضای تیم منتقل کند
  • سما مهدوی